Matkakertomus #3: Kokemuksiani SoulCorella työskentelystä

14.08.2019#Matkakertomus#SoulStories

Matkakertomus -blogisarjassa seurataan SoulCoren markkinoinnin harjoittelija Janitan tutustumista SoulCoren arkeen ”behind the scenes” -hengessä.

Työhön paluun merkeissä päätin listata kokemuksiani SoulCorella työskentelystä, vielä näin uudehkon työntekijän näkökulmasta. SoulCore kun alkaa tuntua jo toiselta kodilta ja vakiokalustoon integroitumiseni on jo hyvässä vauhdissa. Tässä kuitenkin fiiliksiä SoulCorella työskentelystä näin muutama kuukausi aloittamisen jälkeen:

1. Uuden työntekijän vastaanotto

Uuden työntekijän vastaanottaminen hoitui SoulCoren väeltä mallikkaasti. Ensimmäisenä päivänä toimistolla minua odotti oma työpiste uusine työvälineineen. Tärkeät linkit odotti uutukaisessa työsähköpostiosoitteessa, ja tarvittavat lisenssit ja käyttäjätunnukset sain saman tien. Kalenteriin oli valmiiksi varattu perehdyttämispalavereita liittyen HR-asioihin sekä SoulCoreen palveluineen ja teknologioineen. Siinä samassa oli myös helppo tutustua myös uusiin työkavereihin.

2. Sopivasti vastuutta ja vapautta

Trainee-nimikkeestä huolimatta olen saanut vastuun markkinointitoimien suunnittelusta, jalkauttamisesta ja delegoinnista tarpeen mukaan. Työntekijänä on siis oltava itseohjautuva ja aktiivinen. Tämä ei kuitenkaan tarkoita vastuun kantamista yksin – palaveeraamme säännöllisesti markkinoinnin tiimoilta, teemme seurantaa ja sovimme myös tulevista tehtävistä. Olen mielestäni saanut vastuuta, vapautta ja tukea hyvin tasapainoisesti.

3. Mahdollisuus oman osaamisen kehittämiseen

Markkinointityön lisäksi olen saanut käyttää aikaa tarpeelliseksi katsomieni lisätaitojen opiskeluun ja osallistua esimerkiksi asiakastapaamisiin, palavereihin, tapahtumiin ja testaukseen. Toisin sanoen työ tarjoaa mahdollisuuksia oman osaamisen kehittämiseen ja sen monipuoliseen hyödyntämiseen oman tontin ulkopuolellakin.

4. Joustavat työajat

SoulCorella työaika on liukuva, eikä etäpäivien pitäminen ole ongelma. Tämä antaa mahdollisuuksia sumplia omia menoja joustavasti, ja perheellisille kollegoilleni tavan yhdistää työ- ja perhe-elämää paremmin. Ilmoitusluontoisesti hoituvat etäilyt on mielestäni iso luottamuksenosoitus työntekijöitä kohtaan. Tähän tottuneena on tosin hassua ajatella, että kellokortit ovat joissain yrityksissä vielä olemassa oleva juttu.

5. Tiimihenki ja viestintä

SoulCoren avokonttorilla töitä saa tehdä rauhassa, mutta tiimihenki on koko ajan läsnä ja kynnys työkavereiden konsultointiin madaltuu. Oman lisänsä tähän tarjoaa yrityksen sisäisen viestinnän kanavat, joilla työasioiden ohessa vaihtuu biisi- ja sarjasuositukset sekä muut off topic -aiheet. Näitä selaillessa on tullut kikatettua äänettömästi lukemattomat kerrat.

6. Meistä pidetään huolta

Työhyvinvointiin on panostettu mm. työpisteiden ergonomian, toimiston taukojumppamahdollisuuksien sekä tietysti erilaisten työterveyshuollon etujen muodossa. Myös vapaa-ajan liikuntaan kannustetaan erilaisin tempauksin: tällä hetkellä osallistumme esimerkiksi pyöräilyhaaste Kilometrikisaan. Työn vastapainoksi myös juhlintaan – seuraavan kerran kesäpäivän juhlien merkeissä. Ainakin itse tunnen, että meistä työntekijöistä välitetään aidosti ja enemmänkin kuin pelkkien ulkoisten puitteiden huomioinnilla.

Kohti työntäyteistä syksyä

Kaikkiaan olen siis tyytyväinen siihen, miten SoulCorella panostetaan työntekijöihin ja kuinka yrityksen työkulttuuri alkaa jo tuntua omalta. Joka päivä on ollut mukava tulla töihin. Nyt lomien jälkeen on kiva nähdä toimistolle palaavia työkavereita ja jatkaa hommia uudella energialla – ja sitä tarvitaankin pian, kun edessä siintää opiskelujen jatkaminen työn ohessa.

 

Janita Kingelin, markkinoinnin harjoittelija