Kotipizza Oyj – Franchising-ketjun toiminnanohjausjärjestelmä

15.01.2015#Franchising#Referenssit

Asiakastarve

Kotipizza Oyj:lla on lähes 300 toimipistettä yli 130:lla paikkakunnalla. Ketjun 72 miljoonan euron myynnillä se on Pohjoismaiden suurin pizzaravintolaketju. Soulcore toimitti Kotipizza Oyj:lle alkuvuonna 2014 liiketoiminnan mastertiedon hallintajärjestelmän, jossa hallinnoidaan ravintoloihin, raaka-aineisiin sekä tuotteisiin liittyvää ydintietoa ja joka integroituu mm. ketjun verkkoviestintäpalveluun. Ketjun toiminnan laajentuessa ja monimuotoistuessa tuli tarpeelliseksi laajentaa ydintiedon hallintaa yrittäjiin, liikepaikkoihin sekä ravintoloihin liittyvällä elinkaari- ja portfoliotiedolla.

Ratkaisu

Kotipizza Oy otti käyttöön keväällä 2015 Soulcoren toimittaman franchising-ketjun toiminnanohjausjärjestelmän. Ratkaisu tarjoaa ajantasaisen tilannekuvan ravintoloihin, yrittäjärekrytoinnin prosessiin sekä sopimuselinkaariin. Ratkaisussa hallitaan kaikki tärkeimmät ravintoloihin ja yrittäjäsuhteisiin liittyät sopimukset voimassaoloaikoineen ja muine sopimustapahtumineen. Säännöllisesti tapahtuvat ravintola-auditoinnit sekä verkkopalvelussa tehtävät palautteet taltioidaan järjestelmään, jossa hoituu auditointien ja palautteiden määrämuotoinen hallintaprosessi. Ratkaisu tarjoaa sisältöpersonoidut sähköiset työpöydät sekä yrittäjille että myyntijohdolle alueittain. Toimitettu ratkaisu on täysin pilvipalvelupohjainen ja päätelaiteriippumaton.

Toimitus tehtiin noin kuuden kalenteriviikon aikana ja vietiin tuotantoon asiakkaalle mielekkäissä osa-kokonaisuuksissa. Järjestelmä perustuu Soulcoren Franchise-ketjun hallinnan ratkaisukonseptiin ja sitä on joustava sekä helppo laajentaa tulevaisuuden kasvaviin käyttötarpeisiin Kotipizza-konsernin toiminnan laajentuessa.

Vastaa